Urusan Perniagaan Hartanah - Fasa 2

Dalam fasa berikutnya,ia tidaklah begitu penting seperti fasa yang mendekati kepada ""SIGN CONTRACT".
Dalam fasa ini biasanya kita selalu hanya bangga dengan berapa banyak kita buat panggilan pada customer yang kita listkan.Yang paling malang kita sentiasa fokus pada bukan pembeli yang berpotensi dan penjual yang bersungguh-sungguh untk menjual.Sebab itu sebelum kita nk buat panggilan pada customer mestilah di analisis terlebih dahulu macamana bentuk orang yang nk berurusan dengan kita.Jika maklumat kurang jelas dan tidak memberi maklumat yang lengkap,kita boleh katakan orang yang berurusan itu tidak bersungguh-sungguh dalam bidang ini.Jadi bagi saya,ia sangat membuang masa dan duit kerana fokus pada yang tidak bersungguh-sungguh.

Jadi saya sarankan sebelum membual fasa "CALL"

langkah yang patut di ambil adalah,buat analisis pada customer seperti berikut:

potential customer/agent unpotential customer/agent
list1.... list1.....
list2.... list2.....


list kan semua kebarangkalian akan berlaku jika kita proceed dengan membuat call yang useless.
Jadi gunakan diagram yang sy cadangkan seperti di bawah supaya kita membuat panggilan untuk urusan perniagaan hartanah kita dengan bijaksana.

1. Psychology:pengaruhi segala psikologi anda dan fokus ape yang anda mahukan.Jika anda mahu close potential buyer dalam phone,pastikan analaysis and buat step by step.

2. Attitude: Bila set/fokus kita dah di tetapkan secara automatik,kita akan melakukan kerja dan kita akan cube achieve sedaya upaya.yang penting kita kene ingat bile psikologi mantap,attitude akan berubah serta merta.

3. cube membuat panggilan pada customer yang tersenarai supaya dapat menilai mcmana bentuk customer yang berhadapan dengan kita.Ini adalah penting kerana tanpa Action usaha kita hanya sia-sia. Yang perlu menjadi ingatan kita semua,Ilmu yang ada mesti di manfaatkan dengan menggunakan ia ke tempat yang sepatutnya.

4. Results: Setiap action yang di buat mestilah di rekod dan di analysis untuk menentukan samaada peningkatan positif atau tidak melalui result yang kita dapat.

5. Ulangan: ulang semula proses pertama hingga ke proses last.

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama

Borang Maklumat Hubungan